donderdag 12 januari 2012

Idee?

De collega's zijn op bezoek geweest en dat was zeker voor herhaling vatbaar! Toch werkt dat wel; je kunt al je ervaringen samen delen en elkaar een hart onder de riem steken. Gelijk de belofte gemaakt, dat zolang het nog kan (lees: zolang er niemand werk heeft) we dit vaker gaan doen. Ik heb er weer energie van gekregen en ga 's maandags met goede moed aan de slag.

Één collega is ook flink bezig en belt mij op. Of het een idee is om samen 1 brief te sturen voor een fulltime vacature. We kunnen dan samen een duobaan vormen. Eerst heb ik twijfels; stel dat we heel erg afhankelijk worden van elkaar of dat ze de één wel wat vinden en de ander niet? Maar al gauw slaat de twijfel om in enthousiasme! Waarom niet, wat hebben we te verliezen? Ik word helemaal enthousiast als zij een vacature naar mij mailt. Super leuke baan! Ok, brief maken, herlezen, corrigeren, herlezen, corrigeren, herlezen. En versturen. Normaal krijg je, meestal de volgende dag, een bevestiging van de ontvangst van je sollicitatiebrief en daarna is het maar afwachten voordat je hoort of je op gesprek mag komen of afgewezen bent.

Deze werkgever is heel snel: nog geen 3 uur later krijgen we onze afwijzing! Voor mij is dit mijn eerste officiële afwijzing. Wat ben ik enorm teleurgesteld! Mijn collega is wat positiever, want er werd duidelijk vermeld dat het bedrijf de creatieve manier van solliciteren waardeerden. Voor haar is dit dan ook haar tweede afwijzing. "Ok", zeg ik, "ik solliciteer niet meer samen met jou, jij wordt alleen maar afgewezen". Grapje natuurlijk.

Na een paar uur er over nagedacht te hebben, besef ik dat mijn collega gelijk heeft. Het is inderdaad een positieve reactie. Vreemd om dit te beseffen terwijl je afgewezen bent.

Ik besef ook dat na deze afwijzing ik me meer bezig ga houden met de vraag hoe je een werkgever enthousiast kunt krijgen over je sollicitatiebrief. Ik bekijk mijn cv nog eens goed en bij elke nieuwe sollicitatie pas ik mijn cv aan. En als het echt niet wilt lukken kan ik nog altijd een 'videoblog' sturen, zodat ze me in 'het echt zien'!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten